Panični napad je lahko zelo zastrašujoč za osebo, ki ga doživlja. Toda tistim, ki so priča temu, ni veliko lažje. Obstaja veliko smernic o tem, kaj storiti za ljudi, ki trpijo zaradi napadov panike, a večina bližnjih še vedno ne ve, kaj storiti v trenutku, ko se zgodijo. Počutijo se nemočne in ne znajo pravilno ukrepati. Vendar pa obstaja nekaj osnovnih pravil, kako osebam stati ob strani, preberite v nadaljevanju.

1. Ostanite mirni

Težko je ostati miren, ko je bližnja oseba v stiski, vendar ohranite trezno glavo. Ni potrebno, da še vi povzročate stres, saj bo to le podaljšalo trajanje napada. Poskušajte govoriti mirno in ne povzročajte dodatnega preplaha.

2. Ne podcenjujte njenih občutkov

Čeprav se vam ne zdi nič posebnega in veste, da ni nevarno, tega ne govorite na glas, ampak osebo potolažite. Povejte ji, da razumete njen strah, ampak da ni nevaren in da bo vse hitro minilo.

3. Vprašajte jo, kako ji lahko pomagate

Vsaka oseba potrebuje drugačno vrsto podpore, zato jo nežno vprašajte, kaj potrebuje, da naredite ta trenutek. Ne hitite in ne bombardirajte z morjem vprašanj. Upoštevajte vse zahteve, ki jih ima, čeprav se vam zdijo nepomembne. Bodite pripravljeni, če vas oseba ostro prosi, naj ne storite ničesar in da samo molčite.

4. Spomnite jo, da bo kmalu konec

Napadi panike redko trajajo več kot pol ure, vendar jih večina doseže svoj vrh v prvih 2 –10 minutah. Ker pa ta čas izgleda kot večnost in je poln strahov, skoraj vsakdo, ki trpi zaradi te motnje, pozabi na to.

5. Spomnite jo, da panični napad ne predstavlja nevarnosti

Nekateri ljudje omenjajo, da napadi panike izgledajo kot srčni napad ali znak neposredne smrti iz kakršnega koli drugega razloga. Toda v resnici ti simptomi ne pomenijo, da se dogaja nekaj nevarnega. Če veste, da je ta oseba opravila vse zdravniške preglede in ni bilo ugotovljeno, da bi bila v smrtni nevarnosti, potem jo spomnite, da fizični ni nič narobe z njo.

6. Poskusite preusmeriti njene misli

Če vidite, da oseba ni pripravljena na to izkušnjo in se želi boriti proti njej, lahko uporabite dobro znano in učinkovito ozemljitveno tehniko. Prosite jo, naj navede 5 stvari, ki jih lahko vidi, 4 stvari, katerih se lahko dotakne, 3 stvari, ki jih lahko sliši, 2 stvari, ki jih lahko vonja in eno stvar, ki jo lahko okusi. Vse te stvari morajo biti prisotne na mestu, kjer se nahajate.

PREBERITE TUDI: Strašljivi simptomi, ki ponavadi niso nevarni

Povzeto po: Brightside.me