Izgubiti 10 kilogramov ni težko, pomembno je le, da točno veste, kaj morate storiti. Jasne informacije in preprosti nasveti o tem vam bodo pomagali.

Prehrana vs šport

Izguba teže je 70% prehrana in 30% telovadba. Lahko shujšate, če jeste zdravo in ne telovadite, vendar ne morete izgubiti teže, če jeste nezdravo in veliko telovadite.

Šport, kot sta tek in trening moči, zagotovo ne škodi, vendar lahko tudi brez športa izgubite 10 kilogramov. To je idealno, če ste preveč zaposleni, da bi veliko hodili v telovadnico. Za vaše splošno zdravje (in s tem tudi za hujšanje) je pomembno, da se gibate vsaj 30 minut na dan. To lahko na primer naredite s hojo, kolesarjenjem ali plavanjem.

Hrana

Jemo za pridobivanje energije, to energijo potrebujete, da se lahko premikate in preživite. Obstajajo trije načini za pridobivanje energije. Skozi ogljikove hidrate, skozi beljakovine in skozi maščobe. Vsak od teh virov energije se v telesu prebavi na drugačen način. Različna prebava ogljikovih hidratov, beljakovin in maščob ima velik vpliv na hitrost izgorevanja maščob in na koncu na vašo telesno težo. Ogljikovi hidrati povzročajo težko kurjenje maščob, zaradi česar se redite.

Z ogljikovimi hidrati ne boste shujšali

Ogljikovi hidrati vključujejo sladkor, žitarice, škrob, laktozo in alkohol. Vsi ogljikovi hidrati se v telesu pretvorijo v preproste sladkorje (monosaharidi: glukoza in fruktoza).

Absorpcija glukoze v krvi povzroči zvišanje ravni insulina. Zaradi visoke ravni inzulina je encim, ki kuri telesne maščobe, blokiran. Lahko tečete ali telovadite, kolikor želite, a dokler jeste ogljikove hidrate, boste zelo težko shujšali.

Z beljakovinami in zdravimi maščobami boste shujšali

Beljakovine in (zdrave) maščobe ne povzročajo tako visoke ravni inzulina. To omogoča povsem normalno kurjenje telesnih maščob.

Primeri beljakovin in zdravih maščob so: ribe, meso, jajce, oreščki, semena, jedrca, naravna olja in nekaj zelenjave. Če boste to hrano zaužili in porabili več energije, kot jo dobite, boste takoj pričeli hujšati.

To je seveda poenostavitev vaše zelo zapletene prebave. V resnici obstaja na tisoče snovi, hormonov in encimov, ki so povezane s tem postopkom. Ni treba natančno razumeti, kako deluje vaše telo, da izgubite 10 kilogramov. Vse, kar si morate zapomniti, je: ogljikovi hidrati vas naredijo bolj debele, beljakovine in zdrave maščobe pa vam pomagajo izgubiti kilograme.

Jejte malo ogljikovih hidratov, veliko (a ne preveč) beljakovin in veliko zdravih maščob. Spodnji nasveti vam bodo pomagali pri tem.

Če upoštevate spodnje nasvete, boste v 5 tednih izgubili do 10 kilogramov:

Nasvet 1: Kuhajte sami
Nasvet 2: Ne jejte sladkorja
Nasvet 3: Naučite se sočiti
Nasvet 4: Vaši prigrizki naj bodo surovi
Nasvet 5: Tehtajte se enkrat tedensko
Nasvet 6: Obvestite prijatelje in sodelavce
Nasvet 7: Začnite takoj