Preprosto povedano, nokturija je preveč uriniranja ponoči. Pogoj vključuje redno nočno zbujanje za uriniranje. Vzrokov za to bolezen je veliko, kar lahko oteži diagnozo.

Ko pa so znani vzroki, je na voljo veliko načinov zdravljenja. Obstajajo tudi načini za preprečevanje nokturije in nasveti za dobro spanje z motnjo.

Zdravljenje nokturije

Zdravljenje nokturije je odvisno od njenega vzroka, zato je lahko veliko različnih načinov zdravljenja. Če na primer nokturijo povzroči okužba, lahko antibiotiki odpravijo simptome.

Če jo povzroča zdravilo, lahko zdravniki razmislijo o spremembi zdravila ali pa preprosto priporočijo, naj se jemlje čez dan.

V nekaterih primerih, na primer, če ima posameznik z nokturijo tudi povečano prostato, bo morda potrebna operacija. Tudi nokturija, ki jo povzročajo druga resna stanja, kot so diabetes, rak ali srčno popuščanje, bo zahtevala obsežnejše zdravljenje.

Pomembno je razumeti, da je za zdravljenje nokturije treba prepoznati in zdraviti osnovno motnjo. Zdravniki lahko predpišejo tudi zdravila za zdravljenje nokturije. Za zmanjšanje količine proizvedenega urina lahko jemljemo antidiuretike, kot je desmopresin.

Ženskam se lahko predpišejo tudi estrogenske kreme za zdravljenje stresne inkontinence. Ljudje, ki imajo nokturijo, ki jo povzroča izbira življenjskega sloga, lahko ugotovijo, da simptomi izginejo, ko spremenijo svoje navade. Če simptomi vztrajajo, je morda čas, da obiščete zdravnika, da se prepričate, da ni posledica osnovnega zdravstvenega stanja.

Nasveti za dobro spanje

Mnogi zdravniki in urologi bodo priporočali, naj ljudje omejijo količino alkohola in kofeina, ki ga pijejo ves dan. Tudi če te snovi niso vzrok motnje, sta oba diuretika in lahko poslabšata simptome. Zdravniki lahko tudi predlagajo, naj ljudje z nokturijo pijejo manj tekočine zvečer in pred spanjem.

Izogniti se je mogoče tudi živilom, ki so bogata s tekočinami, in živilom, ki delujejo kot diuretiki:

  • melona
  • kumare
  • brusnični sok
  • gazirane pijače
  • juhe
  • citrusne pijače, kot so limonada, pomarančni sok in grenivkin sok
  • paradižnik in druga kisla živila
  • začinjena hrana
  • umetna sladila
  • čokolada

Vodenje dnevnika hrane je za marsikoga koristno orodje. Zapis vsakodnevnega zaužitja lahko pomaga ugotoviti povezavo med simptomi in problematično hrano. Nekaterim ljudem koristi tudi treniranje mehurja, da si povrnejo nadzor nad krčenjem. Če se mehur navadi krčiti vsako uro, da bi telesu sporočil, da je čas za uriniranje, bo to navado pogosto nadaljeval. Sčasoma bo morda mogoče mehur usposobiti za odvajanje urina vsake 2-4 ure ali pa ga zadržati čez noč. To je najbolje storiti pod vodstvom zdravnika.

Prejšnji članekKaj počnemo na vrtu v juniju?
Naslednji članekLjubka uganka, ki je ne reši vsak. Bo vam uspelo?