Domov Zdravje Katere maščobe morate vključiti v svojo prehrano?

Katere maščobe morate vključiti v svojo prehrano?

Dolga leta je veljalo prepričanje, da so vse maščobe slabe, da povzročajo bolezni in debelost. Danes pa vemo, da maščobe lahko delimo na zdrave in nezdrave.

504
0
SHARE
Zdrave maščobe
Zdrave maščobe

Dolga leta je veljalo prepričanje, da so vse maščobe slabe, da povzročajo bolezni in debelost.

A znanstvena dognanja in osveščenost so na srečo napredovali in danes vemo, da so maščobe lahko zdrave in celo nujno potrebne za zdravje, ali pa dejansko škodljive. Daleč najbolj škodljive pa, kot nekateri še vedno mislijo, niso živalske, temveč trans nasičene oz. večkrat nasičene (hidrogenirane) rastlinske maščobe, ki jih dobimo s pregrevanjem. Žal se nahajajo v večini sladkarij in sladic (torte, piškoti, čokolade s polnili …), nastajajo pa tudi pri cvrenju in peki na visokih temperaturah. Tipični primer je tudi margarina.

Zato je zelo pomembno, da v kar največji možni meri omejite njihovo uživanje, saj imajo katastrofalne posledice za zdravje, ter da poskrbite za vnos zdravih maščob. Slednje imajo mnoge pozitivne učinke na zdravje, med drugim srce, ožilje, možgane, hujšanje, vid in počutje. In katere so to?

1. Omega-3 maščobne kisline oz. ribje olje

So nujno potrebne za razvoj možganov zarodka, zato jih je priporočljivo uživati že pred zanositvijo in med nosečnostjo in dojenjem. Omega-3 vplivajo na inteligenco, spomin, razvoj oči in delujejo proti depresiji. Pomembne so tudi za zdravo kožo, srce in ožilje. So ene najbolj osnovnih in nujno potrebnih maščob, na voljo pa so v obliki klasičnih omega-3 maščob, olja polenovke in krilovega olja.

2. Olivno olje

Verjetno lahko brez pretiravanja rečemo, da je olivno olje najbolj zdravo rastlinsko olje. Vsebuje super zdrave večkrat nenasičene maščobne kisline in ima izjemno antioksidativno delovanje – na kaj vse vpliva, si lahko preberete v tem članku.

3. Laneno olje

Laneno olje je dober vir omega-3 maščob, pa tudi omega-6 in omega-9. Deluje protivnetno in ima pozitiven vpliv na zdravo srce in ožilje.

4. Konjugirana linolna kislina

Gre za eno najbolj zdravih maščob, saj ima izjemno antioksidativno delovanje in pomaga pri hujšanju, tako, da pospešuje izgubo maščobe, še zlasti okoli pasu, ter ohranja in celo pomaga povečevati mišično maso, ki jo pri hujšanju tudi vedno nekaj izgubimo.

5. Konopljino olje

Vsebuje idealno razmerje omega-3 in omega-6 maščob, poleg tega pa tudi naravni vitamin E. Najbolj okusno pa je na solatah.

SHARE
Prejšnji članekBaldrijan za pomirjanje in dober spanec
Naslednji članekVroča čokolada z Nutello

ODDAJ ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.