Verjetno že veste, da je kolesarjenje dobro za vas – katerakoli vaja je boljša od nobene, kajne? Toda ali ste vedeli, da vožnja s kolesom poleg fizičnih ugodnosti ponuja še vrsto dodatnih koristi za zdravje? Poleg tega, da si privoščite nekaj minut tedenske vadbe, obstaja še veliko drugih koristi za zdravje, ki jih dobite z več časa na kolesu. Teh 5 zdravstvenih koristi kolesarjenja vas bo naredilo srečnejše, bolj zdrave in bolj osredotočene na nadaljevanje vožnje.

1. Več možganskih sposobnosti

Študija, ki jo je izvedel Charles Hillman, je pokazala, da vadba krepi možgansko moč in pomaga pri preprečevanju Alzheimerjeve bolezni pri starejših. Druga študija, objavljena v Pediatrics, je pokazala, da čas na kolesu še bolj pozitivno vpliva na otroke in da lahko vadba pomaga pri nadzoru težav, kot je motnja pomanjkanja pozornosti.

2. Hitrejše okrevanje

Nedavna študija je pokazala, da so starejši bolniki z bolečino v kolenu in osteoartritisom dejansko izboljšali svoje stanje, ko je bilo kolesarjenje uvedeno v njihovo rutino, kar dokazuje, da je lahko, ko se staramo, čas za vadbo – tudi samo kolesarjenje nekaj minut na dan – zelo koristno.

3. Izboljšano zdravje srca

Kolesarjenje je tudi super za vaše srce – čeprav ne samo zato, ker imate tako radi vožnjo (čeprav je tudi to dober razlog!). Nedavna študija medicine in znanosti v športu in vadbi je pet let preučevala dejavnost 1500 preiskovancev. Tisti, ki so bili aktivni vsak dan, so imeli za 31 odstotkov manj verjetnosti, da bodo razvili visok krvni tlak. Druga študija v British Journal of Sports Medicine je pokazala, da lahko naporna vadba zniža visok krvni tlak toliko kot zdravila na recept. Ne odpuščajte zdravil še vedno, vendar razmislite o tem, da v načrt treninga dodate še bolj prepotene vožnje z odobritvijo zdravnika.

4. Zmanjšana nevarnost raka

Vzdrževanje zdrave telesne teže, redna vadba in vestna prehrana pomaga zmanjšati tveganje za raka. Študija, objavljena v Journal of American Medical Association, je nedavno pregledala skoraj 14.000 moških in ugotovila, da imajo tisti z višjo telesno pripravljenostjo, ko se približujejo srednjim letom, manjše tveganje za pljučni in kolorektalni rak.

5. Manj stresa

Vsi vemo, da vadba lahko pomaga zmanjšati stres, toda nedavna študija v Lancetu, ki je zajela več kot milijon udeležencev, je potrdila, da je kolesarjenje ena največjih dejavnosti, ki uničujejo stres. Kolesarji so uživali 21,6 odstotka manj dni slabega duševnega zdravja v primerjavi s tistimi, ki niso vozili. To je bilo šele drugo mesto v skupinskem športu (22,3 odstotka), predvsem pa aerobne in telovadne dejavnosti. Preprosto izvajanje skupinskih voženj vam lahko pomaga izkoristiti družbene koristi skupinskega športa in povečati število lepih dni.

Prejšnji članekTo so ideje, ki so vas navdušile v tem tednu (18. 10. – 25. 10.)
Naslednji članek6 stvari, zaradi katerih vaš dom ne bo nikoli zares prijeten