Razstrupljanje – ali detox – je priljubljena modna beseda. Običajno pomeni upoštevanje posebne prehrane ali uporabo posebnih izdelkov, ki naj bi vaše telo rešili toksinov in s tem izboljšali zdravje ter spodbujali hujšanje. Na srečo je vaše telo dobro opremljeno za odstranjevanje toksinov in za to ne zahteva dragih dodatkov. Kljub temu lahko izboljšate naravni sistem za razstrupljanje telesa. V tem članku so razložene nekatere pogoste napačne predstave o razstrupljanju, skupaj z tremi na dokazih temelječimi načini za pomlajevanje sistema za razstrupljanje telesa.

Pogoste napačne predstave o razstrupljanju

Detox diete naj bi odstranjevale toksine iz telesa, izboljševale zdravje in spodbujale hujšanje. Pogosto vključujejo uporabo odvajal, diuretikov, vitaminov, mineralov, čajev in drugih živil, za katere menijo, da imajo razstrupljevalne lastnosti in se drago prodajajo. Izraz “toksin” v okviru detoksikacijske diete je ohlapno opredeljen. Običajno vključuje onesnaževala, sintetične kemikalije, težke kovine in predelano hrano, kar negativno vpliva na zdravje.

Vendar priljubljene detoksikacijske diete redko prepoznajo specifične toksine, ki jih želijo odstraniti, ali mehanizem, s katerim naj bi jih izločili. Poleg tega noben dokaz ne podpira uporabe teh pripravkov za izločanje toksinov ali trajnostno izgubo teže.

Vaše telo ima prefinjen način odstranjevanja toksinov, ki vključuje jetra, ledvice, prebavni sistem, kožo in pljuča.

Kljub temu pa lahko le, če so ti organi zdravi, učinkovito izločijo neželene snovi. Torej, medtem ko detoksikacijski pripravki in različne tablete ne naredijo ničesar, česar vaše telo naravno ne more samo, lahko optimizirate naravni sistem za razstrupljanje telesa s tem, da se zdravo prehranjujete, veliko gibate in upoštevate spodnje tri točke.

1. Omejite alkohol

Več kot 90% alkohola se presnovi v jetrih. Jetrni encimi presnavljajo alkohol v acetaldehid, znano kemikalijo, ki povzroča raka. Ko prepoznajo acetaldehid kot toksin, ga jetra pretvorijo v neškodljivo snov, imenovano acetat, ki se kasneje izloči iz telesa.

Medtem ko so opazovalne študije pokazale, da uživanje alkohola z nizko do zmerno količino blagodejno vpliva na zdravje srca, lahko pretirano pitje povzroči nešteto zdravstvenih težav. Prekomerno pitje lahko močno poškoduje delovanje jeter, saj povzroči nabiranje maščobe, vnetje in brazgotinjenje. Ko se to zgodi, vaša jetra ne morejo pravilno delovati in opravljati svojih potrebnih nalog – vključno s filtriranjem odpadkov in drugih toksinov iz telesa. Kot tak je omejevanje alkohola ali njegovo popolno vzdržanje eden najboljših načinov za ohranitev močnega sistema za razstrupljanje telesa.

2. Osredotočite se na spanje

Zagotavljanje ustreznega in kakovostnega spanca vsako noč je nujno za podporo zdravju in naravnemu sistemu za razstrupljanje telesa. Spanje omogoča možganom, da se reorganizirajo in napolnijo ter odstranijo strupene odpadne stranske produkte, ki so se kopičili ves dan. Eden od teh odpadnih produktov je beljakovina, imenovana beta-amiloid, ki prispeva k razvoju Alzheimerjeve bolezni. S pomanjkanjem spanja vaše telo nima časa za opravljanje teh funkcij, zato se lahko toksini kopičijo in vplivajo na več vidikov zdravja.

3. Pijte več vode

Voda uravnava telesno temperaturo, maže sklepe, pomaga pri prebavi in absorpciji hranil ter razstruplja telo z odstranjevanjem odpadnih snovi. Celice vašega telesa je treba nenehno obnavljati, da optimalno delujejo in razgrajujejo hranila, ki jih bo vaše telo uporabljalo kot energijo. Vendar ti procesi sproščajo odpadke – v obliki sečnine in ogljikovega dioksida -, ki škodujejo, če se jim nabere v krvi. Voda te odpadke prevaža in jih učinkovito odstrani z uriniranjem, dihanjem ali potenjem.

4. Zmanjšajte vnos sladkorja in predelane hrane

Sladkor in predelana hrana naj bi bila korenina današnjih javnozdravstvenih kriz. Visoka poraba sladke in zelo predelane hrane je povezana z debelostjo in drugimi kroničnimi boleznimi, kot so bolezni srca, rak in diabetes. Te bolezni ovirajo sposobnost vašega telesa, da se naravno razstrupi, saj škoduje organom, ki igrajo pomembno vlogo, kot so jetra in ledvice.

Na primer, visoka poraba sladkih pijač lahko povzroči zamaščenost jeter, stanje, ki negativno vpliva na delovanje jeter. Z uživanjem manj škodljive hrane lahko ohranite zdrav sistem za razstrupljanje telesa. Neželeno hrano lahko omejite tako, da jo pustite na polici trgovine. Če ga ne bi imeli v kuhinji, to odpravi skušnjavo.

5. Jejte hrano, bogato z antioksidanti

Antioksidanti ščitijo vaše celice pred poškodbami, ki jih povzročajo molekule, imenovane prosti radikali. Oksidativni stres je stanje, ki ga povzroča prekomerna proizvodnja prostih radikalov. Vaše telo naravno proizvaja te molekule za celične procese, kot je prebava. Vendar pa lahko alkohol, tobačni dim, slaba prehrana in izpostavljenost onesnaževalim povzročijo prekomerne proste radikale. Ker te molekule poškodujejo celice telesa, so te molekule vpletene v številne pogoje, kot so demenca, bolezni srca, bolezni jeter, astma in nekatere vrste raka. Uživanje diete, bogate z antioksidanti, lahko telesu pomaga v boju proti oksidativnemu stresu, ki ga povzročajo odvečni prosti radikali in drugi toksini, ki povečajo tveganje za bolezen.

Osredotočite se na pridobivanje antioksidantov iz hrane in ne na dodatke, ki lahko dejansko povečajo tveganje za nekatere bolezni, če jih jemljete v velikih količinah.

  • Primeri antioksidantov so vitamin A, vitamin C, vitamin E, selen, likopen, lutein in zeaksantin.
  • Jagode, sadje, oreški, kakav, zelenjava, začimbe in pijače, kot so kava in zeleni čaj, vsebujejo nekaj največ antioksidantov.

6. Bodite aktivni

Redna vadba – ne glede na telesno težo – je povezana z daljšim življenjem in manjšim tveganjem za številne bolezni in bolezni, vključno s sladkorno boleznijo tipa 2, srčnimi boleznimi, visokim krvnim tlakom in nekaterimi vrstami raka.

Čeprav za zdravstvenimi koristmi vadbe obstaja več mehanizmov, je ključna točka zmanjšano vnetje. Čeprav je nekaj vnetja potrebno za okrevanje po okužbah ali celjenje ran, jih preveč oslabi sistem vašega telesa in spodbuja bolezni. Z zmanjšanjem vnetja lahko vadba pomaga telesnim sistemom – vključno z razstrupljevalnim sistemom – pravilno delovati in zaščititi pred boleznimi. Priporočljivo je, da vsaj 150–300 minut tedensko izvajate zmerno intenzivno vadbo – na primer hitro hojo – ali 75–150 minut tedensko z intenzivno fizično aktivnostjo – na primer tek.

 

Ste se tudi vi lotili razstrupljanja telesa ali zdravega načina življenja? Sodelujte v našem nagradnem natečaju in se potegujte za bogate nagrade ter s tem motivirajte še druge.

Prejšnji članekŽenske za intimno nego izbiramo le najboljše
Naslednji članek5 idej za stenske dekoracije, ki jih morate imeti