Verjetno poznate znani izraz: “Jabolko na dan prežene zdravnika vstran.”

Stavek je bil prvič skovan leta 1913, vendar je temeljil na pregovoru iz Pembrokeshira, ki je nastal leta 1866. Dejansko je revija Notes and Queries prva objavila izvirni citat: “Pojejte jabolko ob spanju in zdravniku preprečite, da bi si zaslužil kruh.”

Čeprav raziskave kažejo, da uživanje več jabolk dejansko ni povezano z manj obiski zdravnika, lahko dodajanje jabolk k vaši prehrani pomaga izboljšati več vidikov vašega zdravja. Ta članek podrobneje preučuje, ali lahko uživanje jabolk na dan resnično prežene zdravnika.

Zdravstvene koristi

Jabolka so povezana s številnimi koristmi, ki bi lahko pripomogle k dolgoročnemu zdravju.

Zelo hranljivo

Jabolka so polna pomembnih hranil, vključno z vlakninami, vitamini, minerali in antioksidanti.

Eno srednje jabolko vsebuje naslednja hranila:

  • Kalorije: 95
  • Ogljikovi hidrati: 25 gramov
  • Vlaknine: 4,5 grama
  • Vitamin C: 9% dnevne vrednosti (DV)
  • Baker: 5% DV
  • Kalij: 4% DV
  • Vitamin K: 3% DV

Zlasti vitamin C deluje kot antioksidant za nevtralizacijo škodljivih spojin, znanih kot prosti radikali in ščiti pred boleznimi. Jabolka so tudi odličen vir antioksidantov, kot so kvercetin, kofeinska kislina in epikatehin.

Podpira zdravje srca

Študije kažejo, da je uživanje več jabolk lahko povezano z manjšim tveganjem za več kroničnih stanj, vključno s srčnimi boleznimi.

V resnici je ena študija na več kot 20.000 odraslih pokazala, da je uživanje večjih količin sadja in zelenjave z belim mesom, vključno z jabolki, povezano z manjšim tveganjem za možgansko kap. To je lahko posledica prisotnosti flavonoidov v jabolkih, ki so spojine, ki dokazano zmanjšujejo vnetja in ščitijo zdravje srca.

Jabolka so tudi polna topnih vlaknin, ki lahko pomagajo znižati krvni tlak in raven holesterola, ki sta dejavnika tveganja za bolezni srca.

Vsebuje spojine za boj proti raku

Jabolka vsebujejo več spojin, ki lahko pomagajo preprečiti nastanek raka, vključno z antioksidanti in flavonoidi.

Po enem pregledu 41 študij je bilo uživanje večje količine jabolk povezano z zmanjšanim tveganjem za razvoj pljučnega raka. Druga študija je opazila podobne ugotovitve in poročala, da je uživanje več jabolk povezano z manjšim tveganjem za nastanek raka debelega črevesa in danke. Druge raziskave kažejo, da bi prehrana, bogata s sadjem in zelenjavo, lahko zaščitila pred rakom želodca, debelega črevesa, pljuč, ustne votline in požiralnika.

Potrebne pa so dodatne raziskave, da bi ocenili potencialne učinke jabolk proti raku in ugotovili, ali gre morda za druge dejavnike.

Druge koristi za zdravje

Jabolka so povezana tudi z nekaterimi drugimi koristmi za zdravje, ki bi lahko pomagale odgnati zdravnika.

  • Podpira hujšanje. Izkazalo se je, da jabolka zaradi vsebnosti vlaknin spodbujajo občutek sitosti, zmanjšujejo vnos kalorij in povečujejo izgubo teže.
  • Izboljšujejo zdravje kosti. Študije na ljudeh, živalih in epruvetah so pokazale, da je uživanje večje količine sadja lahko povezano z večjo mineralno gostoto kosti in manjšim tveganjem za osteoporozo.
  • Spodbuja delovanje možganov. Študije na živalih kažejo, da bi uživanje jabolk lahko pomagalo zmanjšati oksidativni stres, preprečiti duševni upad in upočasnilo znake staranja.
  • Zaščita pred astmo. Študije kažejo, da je povečan vnos jabolk lahko povezan z manjšim tveganjem za razvoj astmo.
  • Zmanjšajte tveganje za diabetes. Po velikem pregledu je bilo uživanje enega jabolka na dan povezano z 28% manjšim tveganjem za razvoj diabetesa tipa 2, v primerjavi s tem, da sploh ne bi jedli jabolk.
Prejšnji članekIdeja za izlet: Tu se lahko kopate tudi pozimi
Naslednji članek6 znakov, da si prepogosto umivate lase