Drobnjak je zelena zelenjava z blagim okusom, podobnemu čebuli. So v rodu Allium , ki vključuje tudi česen, čebulo in por. Ljudje ga že stoletja gojijo zaradi značilnih ostrih okusov pri kuhanju in njegovih zdravilnih lastnostih.

Drobnjak ali Allium schoenoprasum vsebuje hranila, pomembna za spanje in zdravje kosti. Nekatere raziskave so kemikalije v drobnjaku in drugi zeleni zelenjavi povezale tudi z učinki proti raku.

Drobnjak prehranske lastnosti

Drobnjak je hranljiv. To pomeni, da vsebujejo malo kalorij, vendar veliko koristnih hranil, vključno z vitamini, minerali in antioksidanti.

Kljub temu bi moral človek, da bi dobil znatno količino teh hranil, zaužiti veliko količino drobnjaka. Namesto tega drobnjak pogosto uporabljajo kot dekoracijo. Običajna porcija je približno 1 žlica.

1 žlica sesekljanega drobnjaka vsebuje naslednja hranila:

  • energija: 0,9 kalorije
  • vitamin K: 6,38 mikrograma (mcg) ali 5% dnevne vrednosti (DV)
  • vitamin C: 1,74 miligrama (mg) ali 2% DV
  • folat: 3,15 mcg ali 1% DV
  • vitamin A: 6,43 mcg ali 1% DV
  • kalcij: 2,76 mg ali manj kot 1% DV
  • kalij: 8,88 mg ali manj kot 1% DV

drobnjak

Koristi za zdravje

Zelenjava je odličen vir zdravih hranil. Drobnjak vsebuje vrsto koristnih hranil, ki lahko prinesejo nekatere koristi za zdravje, vključno z učinki proti raku. V naslednjih poglavjih bodo podrobneje obravnavane možne koristi drobnjaka za zdravje.

Rak

Raziskave povezujejo z zelenjavo bogato prehrano z zmanjšanim tveganjem za številne vrste raka. Nekatere raziskave izrecno kažejo, da bi lahko zelenjava, vključno z drobnjakom, imela učinke proti raku.

Na primer pregled leta 2019 povzema raziskave, ki so povezale 16 različnih vrst zelenjave s preprečevanjem ali pozitivnim vplivom na raka. Avtorji so izpostavili spojine S-alil merkaptocistein, kvercetin, flavonoide in ajoen zaradi njihovih potencialnih antikancerogenih lastnosti.

Spanje in razpoloženje

Drobnjak vsebuje majhno količino holina. Holin je pomembno hranilo, ki pomaga vzdrževati strukturo celičnih membran. Holin pomaga tudi pri razpoloženju, spominu, nadzoru mišic in drugih funkcijah možganov in živčnega sistema.

Druge koristi za zdravje

Raziskave so tudi drobnjak in drugo zeleno zelenjavo povezale z naslednjimi koristmi za zdravje:

Vir vitamina K

Drobnjak vsebuje vitamin K, ki je pomemben za zdravje kosti in strjevanje krvi. Drugi viri vitamina K vključujejo listnato zeleno zelenjavo, rastlinska olja in sadje, vključno z borovnicami in figami.

Vir folata

Drobnjak vsebuje tudi folate. Po ODS ima ta vodotopni vitamin B vlogo pri boleznih, kot so:

  • demenca, vključno z Alzheimerjevo boleznijo
  • rak
  • prirojene srčne napake
  • kognitivna funkcija
  • bolezni srca in ožilja ter možganska kap
  • depresija
  • prezgodnji porod

Zdravje oči

Drobnjak vsebuje tudi lutein in zeaksantin, ki sta karotenoida. Po mnenju nekaterih raziskav se lutein in zeaksantin kopičita v očesni mrežnici, da bi preprečila starostno degeneracijo makule. To pomeni, da bi uživanje hrane, bogate s temi snovmi, lahko koristilo vidu.

Uporaba v prehrani

Drobnjak pogosto dodajamo k jedem kot so:

  • omlete,
  • piščančje jedi,
  • testenine,
  • enolončnice,
  • solate.

Uživamo ga lahko svežega ali kuhanega. Sveži je znatno boljši.

Prejšnji članekVerjetno uporabljate preveliko količino teh izdelkov!
Naslednji članekVideo, ki vam bo polepšal dan in vas nasmejal iz srca