Sladkorna bolezen tipa 2 je pod določenimi pogoji reverzibilna, odvisno od življenjskega sloga osebe. Samo zdravila je ne obrnejo. Če oseba ne spremeni načina življenja, bo sladkorna bolezen tipa 2 napredovala in bo oseba sčasoma potrebovala več zdravil za njeno obvladovanje.

Če nekdo začne z zdravim življenjskim slogom, na primer z nizkokalorično prehrano in redno telesno vadbo, lahko njegova sladkorna bolezen popusti in preide v remisijo. Ljudje bi morali upoštevati tudi, da diagnoza preddiabetesa ne pomeni nujno, da je razvoj sladkorne bolezni tipa 2 neizogiben. Ljudje lahko spremenijo preddiabetes s spremembo življenjskega sloga.

sladkorna bolezen

Bolezen modernega časa

Sladkorna bolezen tipa 2 je zelo pogosta. International Diabetes Federation poroča, da je bilo 463 milijonov odraslih v letu 2019 s sladkorno boleznijo, kar je povzročilo 4,2 milijona smrti istega leta.

Kljub temu lahko ljudje s sladkorno boleznijo tipa 2 naredijo veliko za nadzor in obvladovanje stanja. Več študij ugotavlja, da lahko življenjski slog prepreči sladkorno bolezen tipa 2, lahko pa jo tudi obrne. To je znano tudi kot remisija. Dejansko so dokazi, ki podpirajo vrednost takšnih praks, tako obsežni, da jih avtorji študije imenujejo “medicina življenjskega sloga”.

Medtem ko študija navaja dokaze, da nizkokalorična prehrana lahko pomaga pri odpravljanju sladkorne bolezni tipa 2, trdi, da obstaja vrhunska strategija. Po mnenju avtorjev povezava med sladkorno boleznijo tipa 2 in debelostjo ne vključuje samo prekomerne telesne teže. Namesto tega ima odvečna trebušna maščoba posebno vlogo.

Ob tem avtorji pravijo, da je strategija za odpravo sladkorne bolezni, ki vključuje vadbo, boljši pristop. Viri kažejo, da kombinacija prehrane in vadbe zmanjšuje trebušno maščobo. Avtorji ugotavljajo tudi, da vadba znižuje raven glukoze v krvi in ​​izboljša občutljivost za inzulin, hormon, ki uravnava krvni sladkor.

Te življenjske prakse lahko tudi obrnejo prediabetes. V tem stanju ima oseba rahlo povišan krvni sladkor in obstaja večje tveganje za razvoj sladkorne bolezni tipa 2. A naj bo pozorna na 5 zgodnjih znakov, da se je že razvila sladkorna bolezen.

Nasveti za prehrano in zdravje

Priporočila za prehrano vključujejo:

  • izbira hranljivih živil, ki vključujejo sadje, zelenjavo, polnozrnate izdelke in mlečne izdelke z nizko vsebnostjo maščob ali nemastne maščobe.
  • uživanje hrane z visoko vsebnostjo vlaknin, na primer polnozrnatega kruha in žitaric.
  • izbira živil z nizko vsebnostjo nasičenih maščob, transmaščob, kalorij, sladkorja in soli
  • pitje vode in ne običajne sode ali soka
  • polnjenje krožnika za obroke na naslednji način:
    – polovica s sadjem in zelenjavo
    – četrtino s polnozrnatimi žiti
    – eno četrtino s pustimi beljakovinami, kot sta fižol ali piščanec brez kože

sladkorna bolezen

Tudi doslednost je pomembna za dobro življenje s sladkorno boleznijo. Nasveti vključujejo:

  • jemanje zdravil, kot je predpisano,
  • obisk zdravnika vsaj dvakrat letno,
  • spremljanje in beleženje krvnega sladkorja, če tako svetuje zdravnik,
  • preverjanje krvnega tlaka, če to priporoči zdravnik,
  • dnevno pregledovanje nog, pordelosti, oteklin in ureznin,
  • vzdrževanje zdravih zob in dlesni z rednim ščetkanjem in zobno nitko,
  • prenehanje kajenja,
  • vključevanje na treninge za zmanjšanje stresa, na primer globoko dihanje.
Prejšnji članekRecept: Bela pita
Naslednji članekKako zložiti prtičke v čudovite oblike