V ZDA je povprečna pričakovana življenjska doba 78 let. Toda na svetu je nekaj krajev – natančneje Okinawa, Japonska; Sardinija, Italija; Nicoya, Kostarika; in Icaria v Grčiji – kjer starost nad 100 let sploh ni redka. V teh regijah, znanih kot Modre cone, pričakovana življenjska doba ni le daljša; stoletniki so na splošno tudi zdravi, njihov um in telo še vedno dobro delujejo.

Novinar National Geographica Dan Buettner je leta preučeval vsako kulturo in natančno razložil razloge, zakaj so živeli tako dolgo, preden je svoje ugotovitve objavil v najbolj prodajani knjigi The Blue Zones: Lessons to Long-Living From People, Liveved the Longest. Buettner je ugotovil, da imajo ljudje, ki živijo v Modrih conah, kljub geografskim razlikam devet skupnih življenjskih navad, ki jih je poimenoval “Moč 9.” Tukaj vam predstavljamo 4 skupne stvari, ki so jih imeli ti ljudje skupne.

1. Gibajte se naravno

Buettner je ugotovil, da je bilo gibanje v vseh skupnostih modrih con reden del vsakdanjega življenja prebivalcev. Avtor načrta dolgoživosti John Day, dr.med., je to videl tudi iz prve roke, ko je eno leto živel v oddaljeni Kitajski. Tudi v visoki starosti je videl stoletnike, ki so delali na poljih in po vasi.

Seveda so pri nas naša delovna mesta veliko bolj sedeča. Toda dr. Day še vedno pravi, da lahko ta steber uporabimo za vsakdanje življenje. “Na žalost je naš sodobni življenjski slog zasnovan tako, da odstrani gibanje iz našega življenja, zato je odvisno od nas, ali se čez dan gibamo ali ne,” pravi.

2. Imajo namen

Če imate jasen občutek, zakaj se zjutraj zbudite, je to povezano z dolgim, zdravim življenjem. “Namen je povezan s srečo, sreča pa je povezana z boljšim zdravjem kot žalostjo ali brezbrižnostjo,” pravi dr. Honaker.

Dr. Day dodaja, da je povezava med umom, zdravjem in občutkom za namen močna. “Ali je vaš cilj premagati bolezni srca in ožilja ali raka ali celo živeti dolgo in zdravo življenje, študija po študiji je pokazala, da je življenjski namen povezan z vsemi boljšimi zdravstvenimi rezultati – učinek, ki je ne glede na starost, spol , izobrazbo ali raso,” pravi. “Vsako jutro moraš imeti razlog, da vstaneš iz postelje. Nekaj, kar vas potiska in motivira. Kajti brez namena je skoraj nemogoče ohraniti zdravo vedenje in življenjski slog, ki je primeren za dolgo in zdravo življenje.”

3. Upravljajte s stresom

Kronični stres je za vaše zdravje strašen, zato je obvladovanje stresa eden od stebrov za dolgo in zdravo življenje. “Vsi imamo stres. Ključno je, kako zaznavate svoj stres,” pravi dr. Day. “Če na stres gledate kot na nekaj, kar vas krepi ali izpopolnjuje, je to lahko dobro. Če na stres gledate kot na nekaj, kar uničuje, potem verjetno res.”

V času, ko je bil na Kitajskem, je videl, da preproste življenjske navade, kot so prehranjevanje s hrano, telesna aktivnost, dober spanec in druženje z družino in sosedi, pomagajo izničiti stres, ki so ga imeli meščani, kar kaže na to, da so stebri prepleteni in povezani drug drugega.

4. Jejte, dokler se niste 80 % siti

Hrana naj bo gorivo in ne užitek. Toda v Modrih conah je Buettner ugotovil, da so ljudje prenehali jesti, ko so bili večinoma siti, ne pa takrat, ko so vse končali na krožniku ali so bili preveč siti, da bi pojedli še en grižljaj. Opazil je tudi, da se je največji obrok v dnevu zgodil pozno popoldne ali zgodaj zvečer, ne ravno pred spanjem. Znanstvene raziskave so pokazale, da je prehranjevanje pozno ponoči povezano z nezdravim povečanjem telesne teže, ki ni ravno super za življenjsko dobo.

Prejšnji članekRecept: Zelenjavna mineštra
Naslednji članekKako narediti svoj dom tako udoben kot luksuzni hotel