Vitamin D je hranilo, ki ga telo potrebuje za izgradnjo in vzdrževanje zdravih kosti. To je zato, ker lahko vaše telo absorbira kalcij, glavno sestavino kosti, le če je prisoten vitamin D.

Vitamin D uravnava tudi številne druge celične funkcije v telesu. Njegove protivnetne, antioksidativne in nevroprotektivne lastnosti podpirajo zdravje imunskega sistema, delovanje mišic in aktivnost možganskih celic.

Vitamina D naravno ne najdemo v številnih živilih, lahko pa ga dobimo iz obogatenega mleka, obogatenih žitaric in mastnih rib, kot so losos, skuša in sardele. Vaše telo proizvaja tudi vitamin D, ko neposredna sončna svetloba pretvori kemikalijo v vaši koži v aktivno obliko vitamina.

Kako veste, če ga imate premalo?

Ocenjuje se, da ima približno 1 milijarda ljudi po vsem svetu pomanjkanje vitamina D. Število je ogromno in to pomanjkanje lahko povzroči številne zdravstvene težave, ki običajno zahtevajo takojšnjo pozornost ljudi. Seveda teh simptomov ne povzroča le ta pomanjkljivost, ampak so lahko eden od številnih razlogov. Ne glede na to, se morate vedno posvetovati s svojim zdravnikom, če menite, da imate katerega od simptomov, ki jih omenjamo spodaj.

1. Izpadanje ali redčenje las

Vitamin D je bistven za kožne celice, ki predelujejo keratin, beljakovino, ki je potrebna za rast naših las in nohtov. Torej, ko ga ni dovolj, se keratin ne proizvaja v potrebnih ravneh in naši lasje trpijo. Pravzaprav je pomanjkanje vitamina D pogosto povezano z alopecijo in redčenjem las pri moških in ženskah.

2. Težave s spanjem

Ta vitamin igra zelo pomembno vlogo pri uspešnih vzorcih spanja. Študije so pokazale, da lahko njegovo pomanjkanje povzroči nespečnost, motnje spanja, manj spanca in manj ur spanja. Pri nekaterih ljudeh lahko povzroči celo spalno apnejo, kjer posameznikovo dihanje ni urejeno med spanjem.

3. Pogostejša obolenja

Eden od ščitov, ki jih ima lahko vaše telo in imunski sistem kot obramba pred boleznimi in virusi, je vitamin D. Torej, ko vašemu telesu primanjkuje tega vitamina, se veliko lažje okužite z virusi in pogosto zbolite. Prehladi, bronhitisi in pljučnice se lahko veliko lažje pojavijo, če vitamina D manjka. Z drugimi besedami, ta vitamin je zelo pomemben za vaš dihalni sistem in ohranjanje njegovega zdravja.

koronavirus

4. Bolečine v kosteh in sklepih

Študije so pokazale, kako pomanjkanje vitamina D poveča možnosti za revmatoidni artritis pozneje v starosti. To je zato, ker pomaga ohranjati kostno maso v naših telesih tako, da pomaga pri absorpciji kalcija.

5. Ves čas se počutite utrujeni 

Utrujenost ima lahko veliko vzrokov, vključno s stresom, anksioznostjo, depresijo in pomanjkanjem vitamina D. To je zato, ker lahko šibkejše kosti in mišice povzročijo večjo utrujenost celotnega telesa. Če popravite svojo prehrano, lahko uspešno povrnete izgubljeno energijo.

6. Celjenje ran traja dlje

Znano je, da imajo ljudje s sladkorno boleznijo težave pri celjenju ran, a če vas to ne muči, potem vam morda primanjkuje vitamina D. Dokazano je, da lahko ta vitamin uravnava rastne faktorje novega tkiva. V enostavnejših primerih boste morda opazili, da se manjše rane celijo neobičajno dolgo, kar bi lahko pomenilo, da imate pomanjkanje.

NE SPREGLEJTE: 5 vitaminov, ki vam jih primanjkuje, če slabo spite

Prejšnji članekČajne vrečke lahko uporabite tudi takole (ideje)
Naslednji članekKako porabiti bučke? Več kot 5 receptov in idej