Podatki Statističnega urada za leto 2019 kažejo, da je prebivalec Slovenije v letu povprečno porabil 11 kilogramov jajc, 93 kilogramov mesa, 126 kilogramov žita in 67 kilogramov krompirja. Kar pomeni, da smo Slovenci v samem vrhu uživanja kruha in pekovskih izdelkov, ki spadajo med živila, katerih se je bolje izogibati, če želimo zdravo in dolgo živeti.

Kruh je okusen, priročen in jemo ga lahko kjerkoli. Vendar ima kruh, tako kot večina stvari tako dobrega okusa, svoje negativne učinke na naše telo. In ko je našim telesom vsega dovolj, pošljejo znake, da moramo nekaj spremeniti. Preverite, katere znake nam pošilja telo, ko si ne želi več takšnih količin kruha.

1. Zaprtje

Ljudje, ki ne prenašajo glutena ali trpijo za celiakijo, a se tega ne zavedajo, se lahko nenehno počutijo napihnjene. Imajo težave na stranišču, saj imajo občutek zamašenega črevesja. Morda niste preobčutljivi na gluten, vendar imate visoko občutljivost, ko uživate pšenico in druga žita.

2. Vedno ste lačni

Visoko rafinirana žita, kot so beli kruh, beli riž, preste in krekerji so visoko kalorična živila. Njihov način delovanja je tak, da si zaradi visoke vsebnosti sladkorja želite jesti več. Zato, ko se počutite žalostni ali pod stresom, posežete po tistih rafiniranih zrnih, zaradi katerih se boste za trenutek počutili bolje.

Morda opazite tudi povečanje telesne mase, čemur se lahko zlahka izognete, če preidete na polnozrnate izdelke. Študija je dokazala, da ti izdelki lahko pomagajo izgubiti trebušno maščobo hitreje kot rafinirana žita. In to zato, ker vsebujejo več vitaminov in mineralov. A to ne pomeni, da lahko z njihovo uporabo pretiravate.

3. Visok holesterol

Vaš običajni kruh, pečen v pečici, morda ni odgovoren za povišanje holesterola, ampak pekovski izdelki so. Izdelki, kot so rogljički, maslene žemljice in vse vrste pakiranih pekovskih izdelkov, vsebuje veliko transmaščob. Ti izdelki vsebujejo veliko masla in jajc, ki lahko zvišajo vaš holesterol, če jih redno uživate.

holesterol

4. Akne

Rafinirana zrna, testenine, beli riž, rezanci, pekovski izdelki in vse stvari iz bele moke, lahko povzročijo izbruh aken na vaši koži. To je bilo dokazano s strani več raziskav. Glavni razlog je sladkor, ki ga ti izdelki vsebujejo. Ta povečuje raven inzulina in androgeni hormoni postanejo aktivni v našem telesu.

5. Zaspanost po obrokih

Ko v dnevni prehrani zaužijete preveč kruha, se v vaš krvni obtok sprostijo velike količine inzulina. Inzulin pomaga triptofanu ostati v krvi dlje, kot bi želeli. Triptofan je aminokislina, ki pomaga proizvajati serotonin in melatonin, 2 nevrotransmiterja, ki pomagata stabilizirati vaše razpoloženje. Prav tako spodbujata spanje in pomagata uravnavati cikel spanja in budnosti.

spanje

6. Visok krvni tlak

9 od 10 ljudi na svetu zaužije več soli, kot je priporočeno in za to je kriv predvsem kruh v različnih oblikah. Ena navadna rezina kruha lahko vsebuje do 230 mg soli , kar je 15 % zgornje dnevne meje. En preprost sendvič bo imel dvakrat večjo količino. Visoko predelana živila, kot so pica, žemljice, krutoni in sendviči, še povečajo količino natrija. Posledica visokega vnosa natrija je povišanje krvnega tlaka, ki je kriv za številne bolezni srca in ožilja.

Prejšnji članekKaj je zeleno gnojenje in zakaj ga morate preizkusiti na vašem vrtu?
Naslednji članekRecept: Proteinske palačinke