Glede na študijo lahko hoja poveča našo raven sreče, druga pa kaže, da lahko postane tudi bolj produktivna. A tako dobro kot je za nas – tako kot vse stvari – najbolje, da to počnemo zmerno. Število korakov, ki jih naredimo, nam zagotavlja, da ostanemo zdravi in v kondiciji.

10.000 korakov na dan – rezultat zelo uspešne tržne kampanje

Ne glede na to, ali vodite zdrav življenjski slog ali ne, ste verjetno že slišali, da bi morali narediti 10.000 korakov na dan, da bi bili zdravi. Toda zakaj ravno to število? No, zdi se, da prihaja iz japonskega števca korakov, prodanega leta 1965, imenovanega Manpo-kei, kar dobesedno pomeni “10.000 korakov metra”. Razširil se je po vsem svetu in sčasoma postal vsakodnevni cilj za vse, FitBit pa ga je populariziral leta 2009 z lansiranjem prvega nosljivega izdelka.

Izkazalo se je, da je za ljudi preveč

Nekatere študije res kažejo, da bi lahko bilo 10.000 korakov dobro za nekatere ljudi, ker bi lahko izboljšalo srce in duševno zdravje ter zmanjšalo tveganje za diabetes. Resnica pa je, da bi to število za večino ljudi dejansko lahko bilo nepotrebno, saj ni pravega dokaza, da več korakov prinaša več koristi za zdravje. Torej, če ne morete doseči tega dnevnega cilja, naj vas ne odvrne, saj bi vam lahko veliko manjše število prav tako koristilo.

Še več, 10.000 korakov na dan je zelo velik cilj in malo ljudi ga lahko ali ima čas doseči. Torej, če je nenehno ne dosežete, bo to verjetno imelo negativne učinke na vas na psihološki ravni in vas bo vznemirjalo. V skladu s študijo je bila britanskim najstnikom dana naloga, da dosežejo določen cilj dejavnosti. Sprva so uživali, kasneje pa so se začeli pritoževati, da jih je pretežko izpolniti in da jim je motivacija padla.

Optimalno število priporočenih korakov je veliko nižje

10.000 je postalo privzeti cilj tako za ljudi kot za sledilce fitnesa, vendar je po mnenju dr. I-Min Lee zelo koristno tudi, če naredite le 4.400 korakov na dan. V svoji študiji preučuje veliko število žensk, starih od 62 do 101 leta. Dobili so merilnike pospeška, nameščene na bokih, ki so spremljali njihovo gibanje vsaj deset ur na dan v obdobju štirih do sedmih dni med letoma 2011 in 2015.

Rezultati so pokazali, da se je stopnja umrljivosti žensk, ki so prehodile približno 4.400 korakov na dan, zmanjšala za 41% v primerjavi s tistimi, ki so dosegle le 2.700 korakov na dan. Medtem ko so ženske, ki so prehodile 7.500 stopnic na dan, zmanjšale smrtnost za 65%. To dokazuje, da je za nas še vedno dobro narediti manj korakov od privzetega cilja in bi moralo biti tudi nekoliko manj zahtevno za dosego. In če vemo, da manj hoditi ni nujno slabo, ima lahko pozitiven psihološki učinek na ljudi.

Kako enostavno doseči naš vsakdanji korak

Po mnenju dr. Leeja ima študija nekatere omejitve. Ne pove nam, koliko korakov moramo narediti za izboljšanje kakovosti življenja ali preprečevanje kakršnih koli kognitivnih ali fizičnih težav.

Tu je nekaj večjih dejstev, ki jih je odkril dr. Lee:

  • Štetje korakov je lahko manj stresno in bolj izvedljivo kot merjenje vadbe v času.
  • Intenzivnost ni pomembna, vsak korak šteje.
  • Če je vaše življenje precej sedeče, razmislite o dodajanju še 2000 korakov, da boste lahko dosegli vsaj 4.400 dnevnih korakov. Seveda vam ni treba narediti vsega naenkrat, temveč poskusite z dodatnimi koraki, kadar koli je to mogoče.

    Nekaj ​​nasvetov dr. I-Min Lee:

    • Namesto v dvigalo pojdite po stopnicah.
    • Parkirajte na prvem praznem prostoru, ki ga vidite, ne na tistem, ki je najbližje vhodu.
    • Izstopite iz avtobusa eno postajo pred ciljem.
    • Doma prekinite opravila. Naredite več potovanj, da iz avta v kuhinjo pripeljete jedi za večerjo ali živila.

    “Te majhne stvari se skupno seštevajo,” pravi dr. Lee“Naj vas številka 10.000 ne ustraši ali odvrne.”

     

    Kako aktivni ste? In kakšna je vaša najljubša izbira telesne vadbe? Naredite 4.400 korakov vsak dan?

Prejšnji članekZakaj ni dobro, da zaspite na vašem kavču v dnevni sobi?
Naslednji članek5 razlogov, zakaj je kava zjutraj lahko boljša od čaja