Morda je majhna, ​​vendar naj vas njena velikost ne zavede: leča je polna številnih hranilnih snovi, od črevesju prijaznih vlaknin do cinka, ki krepi imunski sistem. Majhna stročnica je zaradi svoje vsestranskosti in teksture bistvena sestavina rastlinskih obrokov. Leča je cenovno ugodna in se hitro skuha, kar še dodatno pripomore k njeni privlačnosti. Niste prepričani? Berite naprej, če želite izvedeti o zdravstvenih koristih leče in kje jo lahko uporabite.

Kaj je leča?

Leča izvira iz Azije in Severne Amerike. Je del družine, ki vključuje druge stročnice, kot so čičerika, zeleni grah in fižol. Leča tudi sama spada pod stročnice. Zabavno dejstvo: botanično ime rastline leče je Lens culinaris, kar je znak ukrivljene leče podobne oblike semen leče.

POVEZANO: 10 živil, ki so bogata z Vitaminom C

Zdravstvene koristi leče

Obstaja veliko sort leče, vključno z rjavo, zeleno, rdečo in rumeno lečo. Natančna hranilna vsebnost se razlikuje med posameznimi vrstami, vendar se vse leče na splošno ponašajo s podobnimi (in impresivnimi) zdravstvenimi koristmi. Predvsem je leča odličen vir rastlinskih beljakovin. Beljakovine igrajo pomembno vlogo pri rasti in obnavljanju mišic, razvoju kosti in imunskem sistemu. Prav tako poveča sitost po obroku, zaradi česar je leča zadovoljiva in nasitna hrana.

Poleg tega je leča odličen vir vlaknin – ogljikovih hidratov, ki so pomembni za zdravo prebavo. Pravzaprav ima leča več vlaknin kot fižol in čičerika, glede na International Journal of Food Science and Technology. Leča vsebuje tako topne kot netopne vlaknine; topne vlaknine absorbirajo vodo v telesu in ustvarijo gelu podobno snov, ki lahko pomaga pri lajšanju driske. Netopne vlaknine ne absorbirajo vode, kar ima močan učinek na blato. Preprosto povedano, vlaknine v leči so neverjetne za prebavo.

Leča vsebuje polifenole, vrsto antioksidanta. Polifenoli zmanjšujejo vnetje in oksidativni stres z nevtralizacijo prostih radikalov (ki so škodljive molekule). To ščiti celice pred poškodbami, kar lahko zmanjša tveganje za kronične bolezni, kot so bolezni srca ali rak. Užitna semena so polna tudi mikrohranil, kot so vitamin A, vitamin K, folati, železo in cink. Tako kot beljakovine tudi v rastlinski prehrani pogosto primanjkuje železa in cinka, “zato je lahko uživanje leče koristen način za pridobivanje teh hranil. Poleg tega sta vitamin A in cink ključna za zdravo imunsko funkcijo.

Kako doma uživati ​​lečo

Če se prvič srečujete z lečo, boste veseli, saj jo je enostavno pripraviti. Lahko jo vključimo v različne jedi, vključno z juhami, enolončnicami, namazi. Leča je zaradi bogate vsebnosti beljakovin in mesnate teksture izjemen nadomestek mesa.

Recept: Veganska bolonjska omaka z lečo

Prejšnji članek8 zelišč in začimb, ki jih lahko enostavno gojite v kuhinji
Naslednji članekNajboljše (in najslabše) vrste talnih oblog, če imate psa