Pogosto ali nenehno povišan krvni sladkor lahko povzroči poškodbe vaših živcev, krvnih žil in organov. Lahko povzroči tudi druga resna stanja.

Če imate sladkorno bolezen tipa 2 ali če ste v nevarnosti zanjo, lahko izjemno visok krvni sladkor povzroči potencialno smrtonosno stanje, v katerem vaše telo ne more predelati sladkorja. Pomembno je, da simptome visokega krvnega sladkorja zdravite takoj, da preprečite zaplete. Verjetno se sprašujete, kako znižati sladkor v krvi? Obstajajo mnogi preprosti načini, s katerimi uspemo znižati sladkor v krvi.

  1. Ohranjanje zdrave telesne teže
  2. Vadba
  3. Obvladovanje stresa
  4. Vitamin D
  5. Opustitev kajenja
  6. Kakovost spanja
  7. Ustna higiena
  8. Zmanjšanje rafiniranih ogljikovih hidratov
  9. Prehranske vlaknine
  10. Zeleni čaj
  11. Česen
  12. Olivno olje

1. Ohranjanje zdrave telesne teže

Prekomerna telesna teža ali debelost je prvi dejavnik tveganja za visoke ravni krvnega sladkorja, odpornost proti inzulinu in sladkorno bolezen tipa 2. Tudi rahlo zmanjšanje telesne teže je lahko koristno.

2. Vadba

Telesna dejavnost je odličen način za uravnavanje ravni glukoze v krvi, s povečano intenzivnostjo in trajanjem pa je učinkovitejša. Mišična aktivnost izgoreva glukozo za energijo in naredi celice bolj občutljive na inzulin.

Znižati krvni sladkor

3. Obvladovanje stresa

Stres poveča raven hormonov, kot so kortizol in vnetni citokini. To ima za posledico zmanjšano proizvodnjo inzulina, večjo odpornost proti inzulinu in povečano hrepenenje po sladkorju, kar na koncu vodi do višjih ravni glukoze v krvi.

4. Vitamin D

Pomanjkanje vitamina D je bilo povezano z inzulinsko rezistenco, prediabetesom, sladkorno boleznijo tipa 1 in 2 ter presnovnim sindromom.

5. Opustitev kajenja

Kajenje je jasno povezano z višjim glikiranim hemoglobinom, označevalcem dolgotrajne izpostavljenosti glukozi, ki kaže na slab nadzor glukoze v krvi in ​​napoveduje tveganje za sladkorno bolezen tipa 2.

NE SPREGLEJTE: Kako kajenje vpliva na telo?

kajenje

6. Kakovost spanja

Raziskave kažejo, da pomanjkanje spanja in slaba kakovost spanja zmanjšata sposobnost celic, da se odzovejo na inzulin, kar sčasoma vodi do zvišanja ravni sladkorja v krvi.

7. Ustna higiena pomaga znižati sladkor v krvi

Ljudje z dobro ustno higieno imajo običajno nižjo raven glukoze v krvi in ​​glikiranega hemoglobina. Nasprotno pa je bila bolezen dlesni povezana z višjimi ravnmi teh markerjev.

8. Zmanjšanje rafiniranih ogljikovih hidratov

Prebava rafiniranih ogljikovih hidratov povzroči hitro povišanje glukoze v krvi, ki jo telo ustavi s proizvodnjo inzulina, ki spodbuja njegov vnos v celice. Neuspeh pri reagiranju na inzulin, ki se imenuje inzulinska rezistenca, povzroči kopičenje sladkorja v krvi. Sčasoma to poškoduje trebušno slinavko in vodi do sladkorne bolezni tipa 2.

9. Prehranske vlaknine

V nasprotju z rafiniranimi ogljikovimi hidrati vlaknine upočasnijo skoke glukoze v krvi in ​​zmanjšajo odpornost proti inzulinu. Prehrana, bogata z viri vlaknin, kot so polnozrnate žitarice, stročnice, zelenjava in sadje, je bila v več študijah povezana z boljšo občutljivostjo za inzulin in zmanjšano incidenco sladkorne bolezni tipa 2.

10. Zeleni čaj

Njegov potencial za izboljšanje nadzora krvnega sladkorja pri ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 2, ali pri katerih obstaja tveganje za razvoj tega stanja, je manj jasen. Medtem ko je bil v študijah učinkovit pri zniževanju krvnega sladkorja na tešče (in v eni od njih pri visokih odmerkih inzulina na tešče ), je tretja ugotovila, da zeleni čaj ni učinkovit pri zniževanju označevalcev sladkorne bolezni tipa 2 pri ogroženih ljudeh

11. Česen

Študija kliničnih preskušanj je pokazala, da vključitev česna v prehrano znižuje glukozo v krvi na tešče. V preskušanju na ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 2 je dopolnjevanje s tabletami česna okrepilo učinke antidiabetičnega zdravila metformin.

12. Olivno olje

Vključitev olivnega olja v prehrano zmanjša tveganje za sladkorno bolezen tipa 2 za 16 %. Za izboljšanje nadzora krvnega sladkorja je priporočljiva sredozemska prehrana, ki uporablja olivno olje kot glavni vir maščobe.

NE SPREGLEJTE: “Smrtonosne” bolezni, povezane s hitro prehrano

Prejšnji članek5 stvari, ki jih vsi počnemo in počasi uničujejo naše razmerje
Naslednji članekRecept: Slivova pita, ki so jo pekle naše babice