Prepričani smo, da ste slišali milijon stvari, ki bi jih morali početi, da bi shujšali. Toda kaj se zgodi, ko gledate, kaj jeste, redno telovadite in še vedno ne morete shujšati?

Morda zato, ker se ne osredotočate na hujšanje v popolnosti. Da, v resnici obstajajo številne prikradene stvari, ki bi lahko ogrozile vaša prizadevanja za hujšanje.

Ne glede na to, ali poskušate popolnoma spremeniti svoje življenje in shujšati na stotine kilogramov ali pa samo poskušate izgubiti tistih zadnjih 5 ali 10 kilogramov, za katere se zdi, da se vas držjo kot pijanec plota, se je treba osredotočiti na hujšanje v celoti.

Tu je 5 običajnih navad, ki bi lahko ogrozile vaše hujšanje:

  1. Preveč goljufanja pri obrokih

Se med vikendom sprostite in ne pazite, kaj pojeste? Velika napaka! Ena goljufija vodi vedno do druge in tako dalje. Še preden se boste zavedli, boste cel vikend grešili pri obrokih in to pomeni, da je bil trud med tednom zaman.

2. Kalorije v pijačah

Sadni nektarji, gazirane pijače, alkohol … vsebujejo toliko kalorij, da se hitro zaradi njih začnete rediti – ne le, da vam otežujejo hujšanje. Ko se lotite izgube teže pijte nesladkan čaj in vodo.

3. Premalo spanja

Priporočljivo je, da bi si odrasli vsak večer privoščili med 7-9 ur spanja, toda raziskava Gallupa iz leta 2013 je pokazala, da je povprečna količina spanca za 40% Američanov samo 6,8 ure. Pomanjkanje spanja lahko povzroči oslabljeno kognicijo in prispeva k povečanju telesne mase, upočasni prebavno delovanje in poveča raven kortizola, kar vodi v stres in prenajedanje.

4. Izogibanje maščobam

Še vedno mislite, da ste pretežki zaradi maščob, ki jih uživate? Premislite še enkrat. Zdrave maščobe pomagajo znižati holesterol, zmanjšajo možnosti za bolezni srca in ožilja ter sladkorne bolezni. Zdrave maščobe vas tudi nasitijo, zato redko posežete po prigrizkih.

5. Stradanje

Ena izmed najhujših stvari, ki jih lahko naredite, ko shujšate, je, da se stradate. Ko drastično zmanjšate količino zaužite hrane, vam manjka življenjsko pomembnih hranil, ki jih vaše telo potrebuje za optimalno delovanje.

Ženske potrebujejo najmanj 1200 kalorij na dan, moški pa potrebujejo vsaj 1500 kalorij na dan samo za delovanje (to pomeni dihati, črpati kri po telesu, popravljati celice itd.). Karkoli pod tem resno ogroža vaše zdravje in dolgoročno lahko povzroči odpoved organov in celo smrt. In čeprav boste morda sprva izgubili nekaj kilogramov, jih boste takoj dobili nazaj, ko boste spet začeli jesti.

Na kratko, stradanje samega sebe je slaba ideja.

Namesto tega imejte dieto, ki je sestavljena iz sveže polnovredne hrane z obilico sadja, zelenjave in pustih  beljakovin – hrane, ki poganja vaše telo. In zapomnite si zlato pravilo – jejte, ko ste lačni, in ne, ko vam oči rečejo, da si želite hrano.