V svetu rastlinskega mleka je med najbolj priljubljenimi ovseno mleko. Včasih je bilo na prvem mestu sojino mleko, vendar ga je prehitelo mandljevo mleko, kokosovo in riževo mleko, v zadnjem času pa na priljubljenosti pridobiva ovseno mleko. Pravzaprav bi nekateri morda rekli, da je najbolj priljubljena in okusna alternativa navadnemu mleku. Število blagovnih znamk ovsenega mleka narašča, najdete pa ga lahko tudi v vseh večjih kavarnah.

Toda ali je sploh zdravo? Pobrskali smo po izjavah priljubljenih nutricistov in dietetikov, da bi izvedeli več o zdravstvenih koristih tega napitka.

Ali je dobro za vas?

Kratek odgovor je DA. Ima močan hranilni profil, ki bo nahranil in zadovoljil telo. Ovseno mleko ponuja približno tri do štiri grame beljakovin na eno skodelico. To sicer ni tako visoko kot običajno kravje ali sojino mleko, ampak več kot mandljevo ali kokosovo mleko. Vsebuje tudi več ogljikovih hidratov kot druga mleka, kar pomeni, da je lahko odličen vir energije. In medtem ko proizvodni proces ovsenega mleka odvzame nekaj vlaknin od ovsa, ovseno mleko vsebuje približno dva do tri grame vlaknin na skodelico, kar je več kot običajno mandljevo mleko. Še več, ovseno mleko, kupljeno v trgovini, je pogosto obogateno s hranili, kot so vitamin B12, riboflavin, vitamin A, kalcij in vitamin D.

Ena skodelica ovsenega mleka vsebuje 120 kalorij, 3 grame beljakovin, 5 gramov maščob, 16 gramov ogljikovih hidratov, 2 grama vlaknin in 7 gramov sladkorja.

Ovseno mleko in ovseni kosmiči.

Ima ovseno mleko kakšne slabosti?

Popolne hrane (ali pijače) ni, to mleko ni izjema. Lahko vsebuje veliko dodanih sladkorjev, zlasti v aromatiziranih jedeh. Na srečo so nesladkane različice enako okusne brez dodanega sladkorja. Če mleko ni sladkano, lahko ugotovite tako, da pogledate deklaracijo na tetrapaku, na kateri bi morala biti beseda “nesladkano ali brez sladkorja”. Nekatere blagovne znamke dodajajo tudi majhne količine dodatkov, kot so olja in stabilizatorji. Če se poskušate izogniti aditivom in drugim sintetičnim sestavinam, predlagamo, da preverite oznake izdelkov in poiščete blagovne znamke s preprostejšimi seznami sestavin.

Če imate sladkorno bolezen ali visok krvni sladkor, je lahko visoka vsebnost ogljikovih hidratov v ovsenem mleku slaba stran. Kot smo že omenili, proizvodni postopek ovsenega mleka odvzame nekaj vlaken iz ovsa. Vlaknine so pomembne, ker upočasnijo absorpcijo ogljikovih hidratov, kar počasi zvišuje krvni sladkor. Ker pa ima ovseno mleko manj vlaknin kot dejanski oves, bodo ogljikovi hidrati v ovsenem mleku povzročili hitrejše skoke sladkorja v krvi. Če ste zaskrbljeni zaradi skokov sladkorja v krvi, ovseno mleko morda ni najboljša možnost. V tem primeru je bolje, da posežete po drugih alternativah.

Ljudje pogosto izberejo rastlinska mleka, saj jim navadno mleko povzroča različne zdravstvene težave. 

Prejšnji članekČiščenje kuhinjskih nožev: vsi napotki in triki, ki jih morate vedeti
Naslednji članek8 stvari, ki jih ne smete početi, če vas je opeklo sonce