Izraz “superživila” je bil prvič uporabljen za promocijo banan v začetku dvajsetega stoletja. Danes z besedo superživila označujemo vsako hrano, ki ima številne koristi za zdravje, zlasti tista, ki vsebuje veliko hranil in kalorij. Čeprav ima uživanje superživil veliko prednosti, je uživanje preveč teh živil lahko enako nevarno kot uživanje nezdrave hrane.

Vse je dobro, če je zmerno. Čeprav obstajajo nekatera živila, ki so bolj zdrava za prehranjevanje, jih ne smemo zlorabljati in se z njimi prenajedati.

1. Brokoli lahko draži vaše črevesje

Skodelica surovega brokolija vsebuje le 31 kalorij, 6 gramov ogljikovih hidratov in 0,3 grama maščobe. Je bogata z vlakninami, proteini, vitaminom C, kalijem in drugimi vitamini in minerali. Vendar pa študije so pokazale, da poraba preveč brokolijo in drugih križnic, lahko povzroči črevesno draženje.

2. Losos vam lahko redči kri

Losos je dober vir pustih beljakovin in omega-3 maščobnih kislin, ki so dobre za zmanjšanje vnetja. En del lososa skrbi za skoraj 30 % dnevnih potreb po beljakovinah odraslega človeka . Medtem ko je losos najboljša izbira za mnoge posameznike, ki se zavedajo zdravja, lahko prekomerno uživanje omega-3 negativno vpliva na število trombocitov v krvi in ​​celo redči kri. Poleg tega so študije pokazale, da lahko uživanje preveč rib, vključno z lososom, poveča raven živega srebra v krvi.

V nasprotju z divjim lososom je bilo ugotovljeno, da ima gojeni losos skoraj dvojno količino maščob in kalorij. Nedavne raziskave so tudi pokazale, da je gojeni losos lahko povezan z debelostjo, zaradi kemikalij, ki jih lahko najdemo v vodah.

3. Cimet lahko zastrupi telo

Cimet zaradi visoke vsebnosti antioksidantov in številnih zdravilnih lastnosti velja za superživilo. Priljubljena začimba v jabolčnih pitah, ki lahko zniža raven sladkorja v krvi, zmanjša vnetje in prepreči bolezni srca, velja za eno najboljših živil v družini začimb.

Kljub vsem koristim za zdravje je treba količino cimeta, ki ga zaužijemo, nadzorovati do ene čajne žličke na dan na odraslo osebo. Raziskave so pokazale, da je preveč cimeta zaradi kumarina, ki ga vsebuje, lahko strupeno. Kumarin je še posebej nevaren za ljudi s težavami z jetri in lahko s čezmernim vnosom poškoduje jetra.

4. Avokado lahko povzroči kopičenje maščobe

Avokado je v zadnjih letih zaradi visokih hranilnih lastnosti pridobil svetovno priljubljenost kot superživilo. Ena porcija avokada pokriva četrtino potrebe po vitaminu K za odrasle, petino potrebe po folatih in desetino dnevnih potreb po vitaminu E. Mastno sadje je bogato tudi z omega-3 in vlakninami, vendar preveč avokada lahko povzroči tudi vnetja, napihnjenost in razdražen želodec.

Zaradi svojih maščobnih lastnosti avokado ni samo hranljiv, temveč ima veliko kalorij. Kot katera koli druga kalorija lahko preveč povzroči povečanje telesne mase . Če nameravate avokado vključiti v svoj dnevni obrok, strokovnjaki priporočajo, da pojeste 50 gramov ali približno tretjino do polovice avokada.

Avokado si lahko vzgojite tudi sami doma.

avokado

5. Humus lahko privede do debelosti

Hummus je bližnjevzhodni namaz, narejen iz čičerike, sezamove paste, limon, česna in oljčnega olja. Vse sestavine vsebujejo različne zdravstvene koristi; v kombinaciji pa pridelajo hranljivo in z beljakovinami bogato super hrano. Humus ni primeren le za vegane in tiste z alergijami na oreščke, gluten in mlečne izdelke, temveč je povezan z izboljšanim zdravjem prebavil in nadzorom sladkorja v krvi.

Pomembno je omeniti, da prednosti humusa najdemo zlasti v domači različici, zato si ga pripravljajte doma. Večina humusov, kupljenih v trgovinah, ni tako zdravih in lahko vsebujejo celo nevarne sestavine, kot so velike količine natrija, nepotrebna olja in konzervansi. Humus na prodajnih policah, tako kot druga predelana hrana, lahko prispeva k debelosti in različnim boleznim.

white ceramic bowl with soup

POVEZANO: Seznam živil, ki so bolj zdrava, če jih skuhate

Prejšnji članekPreprost trik, s katerim brez težav oblečemo prešito odejo
Naslednji članekTako enostavno lahko ponovno oživite svoj pisarniški stol