Večina sadja in zelenjave s segrevanjem, torej kuhanjem in drugimi oblikami toplotne obdelave, izgubi precej koristnih snovi. A kot povsod tudi tukaj obstajajo izjeme. Katera je tista zelenjava, ki vam kuhana še celo bolj koristi kot surova?

Špinača

Špinača je – pod pogojem, da je ekološko pridelana – ena najbolj zdravih zeleno-listnatih zelenjav, saj je poleg obilice vlaknin in antioksidantov bogata s kalcijem, železom in magnezijem. S kuhanjem se vse koristne snovi še bolje absorbirajo – skorajda potrojijo.

Ohrovt

Kuhan ohrovt ni le okusnejši in mehkejši, temveč tudi bolj zdrav. Ta zeleno-listnata zelenjava je izjemno bogata z vlakninami, ki so še posebej učinkovite pri zniževanju holesterola, če ohrovt skuhamo. (Naj vam prišepnemo, da sta ohrovtova omaka ali juha nekaj najbolj slastnega, kar si lahko zaželite.)

Korenje

Korenje je malce težje prebavljivo in s kuhanjem se veliko lažje prebavi. Poleg tega iz korenja dobite veliko beta karotena, antioksidanta, ki se konvertira v vitamin A, ki je izjemno pomemben za zdrave oči in dober vid.

Korenje živila

Paradižnik

Večina ima paradižnik najraje svež v solati ali sendviču, a ko se ga pregreje, količina super antioksidanta likopena, ki med drugim deluje tudi proti rakavim obolenjem, naraste za kar 30 odstotkov. Super za vse, ki imajo paradižnik najraje v obliki polivke preko testenin (iz ekološko pridelane pire) ali slastne juhe!