Kakovosten spanec je ključnega pomena za ohranjanje splošnega zdravja. Med spanjem je čas, da vaše telo popravi mišice, organe in druge vitalne celice. Spanje je ključnega pomena tudi za zapomnitev informacij, ki ste jih izvedeli tisti dan in za nadzor vašega duševnega zdravja.

To je le nekaj ključnih razlogov, zakaj je tako pomembno, da si vsak večer zagotovite ustrezen počitek, vendar obstajajo nekatere prehranjevalne navade, ki bi lahko izničile vašo rutino pred spanjem in na koncu motile vaš spanec. Da bi zagotovili kakovosten spanec, smo ustvarili seznam samo štirih prehranjevalnih navad, ki bi lahko sabotirale ta obnovitveni proces.

POVEZANO: 5 načinov za boljši spanec

Izogibajte se preveč začinjeni hrani

Če želite dober nočni počitek, se je najbolje izogniti začinjenim jedem – tudi če ste nekdo, ki jih prenese in v tovrstni prehrani uživa. To je še posebej pomembno za ljudi, ki so dovzetni za zgago ali refluks kisline. Uživanje začinjene hrane lahko povzroči zgago, kmalu zatem pa lahko poslabša simptome in krati vaš nočni spanec.

Zmerno z ogljikovimi hidrati

Ali ste vedeli, da se metabolizem vašega telesa ponoči nekoliko upočasni? Užitje večje količine rafiniranih ogljikovih hidratov, ko se pripravljate na spanje, ni najboljša ideja, saj so to težje prebavljiva živila. Zato jih ni idealno jesti zvečer, saj presnova vašega telesa spreminja prestave.

Če potrebujete prigrizek pred spanjem, poskusite zaužiti majhno količino kompleksnih ogljikovih hidratov, na primer en obrok polnomastnega grškega jogurta z nekaj oreščki in malo granole. Nasiten, a ne težki obrok, je odlična izbira za spodbujanje spanja.

Ne hodite spat lačni

Pozno nočno hranjenje ni priporočljivo, če to pomeni, da se boste prenajedli, če pa v dnevu niste zadovoljili potreb po kalorijah, ne boste želeli iti spat na tešče. Če ste lačni, bi to lahko povzročilo opustošenje vašega cikla spanja. Ste se kdaj vrteli in se obračali z godrnjavim želodcem in se vam je zdelo, da se ne morete sprostiti? To je znak, da morate pojesti nekaj, preden zaspite.

POVEZANO: 4 stvari, ki jih morate storiti vsak večer pred spanjem

Oseba s sladkorno boleznijo bi se morala tega še posebej zavedati, saj bi neustrezna prehrana lahko resno izničila raven glukoze v krvi (sladkor) in motila njihov spanec. Nizka raven sladkorja v krvi bi lahko povzročila, da se počutite nemirni, imate nočne more, se močno potite in se po prebujanju počutite razdražljivi ali celo zmedeni.

Ne uživajte alkohola

Kozarec vina pred spanjem se sliši kot odličen način, da se uspavate, teoretično pa vam alkohol lahko dejansko prepreči vstop v eno najbolj obnovitvenih stanj spanja: REM. REM ali hitro gibanje oči je faza spanja, ki je bistvena za kognitivne funkcije, kot so učenje, utrjevanje spominov in ustvarjalnost.

Povprečna oseba vstopi v REM med štiri in petkrat na vsakih osem ur spanja, vendar lahko pitje alkohola tik pred spanjem zatre prva dva cikla. To je posledica pomirjevalnih lastnosti alkohola – lahko povzroči, da hitro zaspite, namesto da bi naravno napredovali v spanec. Posledično bi to lahko poslabšalo splošno kakovost spanja.

POVEZANO: 5 navad pred spanjem, ki pomagajo pri hujšanju

Prejšnji članekKaj pomenijo obarvani kvadratki na tubah zobne paste?
Naslednji članekRecepti: nekaj načinov, kako uporabiti jajca (dodano 2021)